Naujienos

Kaip teisingai apskaičiuoti reklamos biudžetą?
Elektroninio pašto rinkodara Google Konversijų optimizavimas Reklama internete SEO Socialinių tinklų administravimas Svetainių kūrimas UX/UI Dizainas Web dizainas

Kaip teisingai apskaičiuoti reklamos biudžetą?

Kiekvienas verslo savininkas sunerimsta, išgirdus dideles rinkodaros biudžetų sumas. Turėjote pastebėti, kad skaitmeninė reklama suformavo sparčiausiai augančią žiniasklaidos rinką. Tiksliau tariant, jos metinės pajamos yr 93,75 milijardo dolerių tik Amerikoje.

Internete galite rasti daugybę universalių formulių, kurios siūlo išleisti 6% arba 15% ar 50% savo pajamų internetiniai reklamai. Pamatę šiuos skirtingus skaičius, planavimas gali tapti dar painesnis. Sąžiningai, nėra visuotinio biudžeto, kuris būtų tinkamas kiekvienam verslui.

Šio straipsnio pagalba padėsime jums suprasti pagrindus, kurie padės suprasti kas sudaro rinkodarinį biudžetą ir į ką reiktų atkreipti dėmesį.

Šis straipsnis apima ne tik išlaidas reklamai / žiniasklaidai, bet ir išteklius, kurių reikės jūsų rinkodaros kampanijai suplanuoti ir įgyvendinti.

 

Veiksmai planuojant biudžetą

 

Ankstesni rezultatai

 

Vienas didžiausių skaitmeninės rinkodaros kampanijų privalumų yra tai, kad galite sekti viską: parodymus, paspaudimus ir tikslią investicijų grąžą.

Jei ankstesniais metais jau vykdėte panašias kampanijas, turime puikių naujienų jums. Ankstesni rezultatai yra geriausias atskaitos taškas planuojant naujas kampanijas. Baigę kampaniją sužinosite, ant kiek efektyvi buvo kiekviena jos dalis.

Tarkime, kad gavote 128% kaip vidutinę IG iš savo el. pašto kampanijų ir 45% – iš skelbimų Google platformoje. Ar dabar daugiau investuojate į el. pašto rinkodarą? Ar sumažinsite reklamos kaštus Google paieškos sistemoje, arba visiškai peržiūrėsite strategiją ir iš naujo pradėsite šio tipo reklamos kampaniją atliekant mažo biudžeto testus?

Apskaičiuojant IG, svarbu atsiminti, kad investicijos visada yra daug didesnės nei gamybos proceso biudžetas: jūs išleidžiate daug išteklių planuodami, testuodami ir tęsdami reklaminę kampaniją.

 

Tikslai ir pagrindiniai rodikliai

 

Prieš pradėdami planuoti kampaniją, turite turėti keletą tikslų. Didinti žinomumą? Pardavimus?  Jums spręsti. Tiesiog būkite tikslesni, kad po kampanijos būtų aišku, ar tikrai pasiekėte savo tikslus.

Padarykite savo rezultatus išmatuojamus naudojant KPI (pagrindinius veiklos rodiklius). Vietoj bendrų tikslų galite siekti kaip pavyzdys – padidinti auditoriją iki 8 000 fanų arba padidinti pardavimus 30%.

Kuo kruopščiau planuojate savo kampanijas, tuo geresnių rezultatų pasieksite. Taigi, kai žinote, kiek parodymų, paspaudimų ir pardavimų siekiate, biudžetą nesunku apskaičiuoti.

Naudodamiesi tokiais įrankiais kaip „Facebook“ skelbimų tvarkyklė ar „Google Ads“, galite gauti visą kampanijų analizę ir pamatyti numatomus rezultatus prieš juos paleidžiant.

Įveskite savo tikslus „Facebook“ skelbimų tvarkyklėje, „Google“ raktinių žodžių planavimo priemonėje ir kitose žiniasklaidos platformose, kurias naudosite savo skelbimams. Daugelis jų pateikia kainos už paspaudimą (MUP), konversijos ar kitų tikslų prognozes.

 

Jūsų pramonė

 

Negalite pervertinti pramonės, kurioje dirbate. Ji dažnai nusako tikslą, konkurenciją, strategijos/komunikacijos tipą.

Ar bandote žmones pritraukti į savo restoraną ar parduodate produkciją vaikams? Skirtumas yra milžiniškas. Restorano atveju jūsų tikslinė rinka susiaurėja iki žmonių, kurie gyvena jūsų mieste arba lankosi jame. Kita vertus, jūsų parduodamas produktas vaikams gali sudominti klientus iš viso pasaulio.

Taigi produkcija vaikams su savo pasauliniu susidomėjimu pareikalaus daug didesnio biudžeto nei mažo miesto restoranas, jeigu reiktų skaičiuoti kartais, tai gali siekti iki 100 kartų daugiau.

Siūlydami apsipirkimą internetu, turite sekti visą konversijos procesą, kuris padidina rinkodaros biudžetą dėl papildomos analitinės programinės įrangos ir rankinio darbo.

 

Tikslinis regionas ir demografiniai rodikliai

 

Daugelis internetinių reklamos platformų, tokių kaip „Google“ ir „Facebook“, sugeneruoja kainas pasiremdami jūsų konkurentų aukcionuose siūlomomis kainomis, o tai reiškia, kad jūsų biudžetas tiesiogiai priklauso nuo konkurentų, norinčių laimėti tą patį tikslinį klientą. Kartą „Facebook“ surengiau kampaniją, skirtą tai pačiai auditorijai Vokietijoje ir Lietuvoje. Kaina už 1000 parodymų buvo apie 7 Eur Vokietijoje ir 2 Eur Lietuvoje. Taigi prieš pradėdami, gerai ištirkite konkurentų rinką.

Eikime prie esmės

 

1. Jei neturite svetainės

 

Susikurkite!

Pirmiausia turite pasirinkti savo CMS (turinio valdymo sistemą). Galite naudoti nemokamą CMS platformą, tokią kaip WordPress.

Jei kaip „CMS“ naudosite „WordPress“, sumokėsite nuo 500–2000 EUR už svetainės darbus, priklausys nuo pasirinkto tiekėjo profesionalumo ir kompetencijos, ties tuo rekomenduojame netaupyti, nes turint kokybišką svetainę, ilgalaikėje perspektyvoje sutaupysite nemažus pinigus, nes reklamos kaštai bus mažesni (dėl sugeneruojamos geresnės vartotojo patirties bei svetainės techninio paruošimo), o konversijos rodikliai bus net kelis kartus geresni (nes svetainės struktūrą ir vizualas/komunikacija bus paremta UX/UI technologija). Todėl dar kartą noriu pabrėžti – kokybė, kokybė ir dar kartą kokybė. Tai yra ilgalaikė investiciją, todėl orentuokitės į tinkamai optimizuotą svetainę, kuri bus paruošta pagal UX/UI standartus.

 

2. El. pašto priemonės

 

Rinkodara jau seniai nebėra vienpusė komunikacija. Jūs įtraukiate potencialius klientus, norite su jais palaikyti ryšį. Štai kodėl jums reikalinga el. pašto rinkodara.

Informaciniai straipsniai, akcijos, svarbūs atnaujinimai – visa tai turi būti siunčiama saugiai, kad pašto sistemos nenukreiptų jūsų  laiškų į šlamštą.

„MailChimp“ yra viena iš populiariausių el. pašto rinkodaros platformų, kuri taip pat teikia išsamias ataskaitas apie vartotojo veiklą. Pavyzdžiui, jei turite 10 000 prenumeratorių, tai mėnesinė kainą už šį įrankį bus 75 EUR / mėn., Kas sudaro 900 EUR per metus.

Norėdami padėti jums pasirinkti tinkamą pašto įrankį, pateikiame „Formget“ 30  su daugiau geriausių el. pašto rinkodaros paslaugų tiekėjų sąrašu. Palyginkite juos visus ir pasirinkite geriausią variantą.

 

3. Turinio kūrimas

 

Jei tikrai norite sumažinti šias išlaidas, galite pasamdyti laisvai samdomus darbuotojus tokiose svetainėse kaip UpWork.com. Pvz., galite rasti žmonių, kad parašytų gana kokybišką 1000 žodžių tinklaraščio įrašą už 50 EUR. Turint 1 įrašą per savaitę (būtinas minimumas), jums reikės 52 įrašų per metus, o tai gaunasi, kad mažiausiai 2600 EUR per metus kainuoja tik tekstas, papildomai į tai įsikomponuoja infografjos, nuotraukos bei bendras vizualas, kurio įkainius gana sunku pateikti, nes tai gana individualu.

Mes rekomenduojame užsakyti tuos projektus, kurių jums nereikia reguliariai. Pavyzdžiui, trumpi vaizdo įrašai su animacija gali kainuoti apie 500 EUR už vienetą. Profesionalus fotografijos paruošimas apie 20-50 EUR už vienetą…

 

4. Socialinė žiniasklaida bei Google Adwords

 

Kiekvienas socialinis tinklas siūlo skirtingą kainų nustatymo mechanizmą – už parodymus, paspaudimus, pirkinius ir tt. Turėkite omenyje,kad kainos gali kisti ne tik per metus, bet ir kelių valandų bėgyje. Taigi čia galime pateikti tik apytikrius pavyždius.

Tarkime, kad esate šeimos fotografas, dirbantis pats ir norintis šiais metais pritraukti 500 klientų, kiekvienas iš jų atneša – po 200 EUR.

Turite eksperimentuoti, kad pamatytumėte, kaip konvertuoja jūsų socialinės žiniasklaidos skelbimai, tam reikia atlikti matematinius veiksmus.

Tarkime, kad vidutiniškai mokate 1 EUR už paspaudimą ir 1% paspaudusių asmenų su jumis susisiekia. Tada 10% su jumis susisiekusių asmenų tampa tikrais klientais. Tai leidžia išleisti 10 USD už pirkimą (1 USD / 0,1 = 10 USD). Padauginkite iš klientų skaičiaus, ir gauname,kad 5000 EUR yra visas jums reikalingas biudžetas. Visa tai, žinoma keičiasi, jeigu imam kito tipo verslo rūšis.

Paprastesniems sprendimams galite tiesiog išleisti 5% savo pajamų socialiniams skelbimams, kaip rašo daugelis šaltinių.

Ir valdydami socialinę mediją nepamirškite apie influencerius! Viena 500 EUR žinutė tinkamai auditorijai gali atsipirkti geriau nei 1500 EUR reklamos kampanija.

Viršuje pateikta informacija yra gana bendrinė, tad apačioje pateiksime gana tikslinį skaičiavimą, kuris padės suprasti visą biudžeto planavimo principą.

Galbūt pradėkime nuo bendrinių terminų:

CPC – paspaudimo kaina (cost per click), tai yra standartinis rodiklis, kurį galime rasti tiek Facebook, tiek Google reklamos platformoje. Pati kaina yra formuojama pasirėmus rinkos tendencijomis, reklamos kanalo distrbucija bei pačio kanalo faktoriais, kurie įtakoja kainą.

CTR – reklamos paspaudimo rodiklis, šis rodiklis parodo procentą lankytojų, kuris paspaudė ant jūsų reklamos iš bendro parodymų skaičiaus.

CPA – pardavimo/konversijos kaina

Konversijos rodiklis – procentas arba skaičius, kuris nurodo mūsų tam tikrų nustatytų tikslų sėkmę.

 

Papildomi elementai, leidžiantys nustatyti reklamos kampanijos efektyvumą:

  • Biudžetas – dienos/mėnesio/metų.
  • Produkto vertė
  • Tikslas, kuriuo apibrežiame norimą produktų pardavimų arba bendrinių užklausų kiekį.
  • Pardavimai arba užklausos

Tai yra baziniai rodikliai, kurie leidžia nustatyti ant kiek jūsų reklamos kampanija yra efektyvi.

 

Pereikime prie skaičių, jie daugeliui labiau patinka.

Šiam kartui nusprendėme kaip pavyzdį paimti el. batų parduotuvę, nes skaičiai bus labiau apčiuopiami, tad išsivaizduokime, kad norime išreklamuoti mūsų naują batų modelį.

Batų poros kaina apie 100 EUR.

Kadangi, tai yra emociniu pirkimu paremta prekė, mes pasirinkome – Facebook reklamos platformą.

Pagal dabartines galimybes reklamai galime skirti apie 300  EU mėnėsiui, kas sudaro 10 EUR per dieną.

Mūsų tikslas yra parduoti bent porą batų per dieną, kas mėnesio perspektyvoje sudarytų 4000 Eurų pajamų.

 

Ką gi mes turime:

Batus, kurių kaina – 100 EUR.
Biudžetą – 300 EUR per mėnesį
Tikslą parduoti 60 batų per mėnesį

Šiam atvejui naudosime rinkoje kaip “vidurkį” nustatytus rodiklius:

konversijos rodiklis yra 1-2 %
Reklamos CTR 1-2%.

Norint parduoti vieną batų porą – turime pritraukti bent 100 varototojų auditoriją, kadangi remiamės mūsų nustatytų konversijos rodikliu – 1 %, kas reiškia, kad iš varototojų 1 taps klientu.

Keliaujame toliau, žinant, kad norint pasiekti vieną pardavimą, mums reikia prutraukti apie 100 vartotojų srautą, reklamą turime parodyti bent 10 000 žmonių auditorijai, kadangi mūsų nustytas CTR yra 1 %.

Na ir norint pasiekti mūsų 60 batų porų pardavimų skaičių, mums reiks pritraukti apie  6000 lankytojų bei pačią reklamą parodyti bent reklamą 600 000 žmonių auditorijai.

 

Norint pasiekti mūsų tikslą reiks:

  • 600 000 parodymų.
  • 6000 svetainės lankytojų.

Lieka klausimas, kiek mes galime mokėti už paspaudimą? Iš prieš tai pateiktų skaičių matome, kad mūsų biudžetas yra  300 EUR, taigi norint pasiekti tikslą reiktų sugeneruoti 6000 paspaudimų, kas leidžia suprasti, kad vienam paspaudimui (CPC), galim išleisti = 0,05 EUR.

Prieš tai skaičiavimo, kad vienam pardavimui reiktų apie 100 varototų, o pagal prieš tai pateiktus duomenis nustatėme, kad vienas paspaudimas turi kainuoti apie 0,05 EUR, taigi vienas pardavimas mums kainuos apie 5 Eur.

 

Kyla klausimas, kokia mums nauda iš to?

Sužinojome koks lankytojų srautas reikalingas parduoti norimą kiekį prekių, kiek parodymų reikia norint sulaukti reikalingo apsilankymų skaičiaus, bei pagal tai nustatėme mūsų CPA/CPC ribas. Taigi, viso to pagalba turime orentyra, pagal ką galime vertinti reklamos efektyvumą bei biudžeto lankstumą.

Koks turi būti CPA/CPC, kad mūsų tikslai tilptų į skirtą biudžetą reklamai. Jei skaičiai didesni – didelė tikimybė, kad biudžetas bus viršytas.

Reklama startavo – lyginam ir vertinam

Norint tikslingai įvertinti reklamos efektyvumą, reikia sukurti bei tinkamai suprasti jūsų sukurtą pardavimo kelią, kitas labai svarbus aspektas yra jo sekimas, tam galime naudito skaitine analitiką bei vaizdinę (hotjar.com).

Kaip gali atrodyti jūsų kliento kelias?

  1. Potencialius klientas pamato jūsų reklamą
  2. Paspaudus reklamą jis nukreipiamas į kategorijos puslapį
  3. Vartotojas išsirenka jam tinkamiausia produktą
  4. Jį įsideda į krepšelį
  5. Eina į apmokėjimų skiltį
  6. Įvykdo pirkimą

Tai leidžia viską perteikti ir bendroje reklamos efektyvumo vertinimo skalėje.

  1. Potencialius klientas pamato jūsų reklamą – reklamos parodymai
  2. Paspaudus reklamą jis nukreipiamas į kategorijos puslapį – CTR
  3. Vartotojas išsirenka jam tinkamiausia produktą – produkcijos segmentavimas pagal populiarumą bei aktualiausių produktų atsirinkimas
  4. Jį įsideda į krepšelį – tarpinis veiksmas, kurį segmentuoja pixel’iai, nenupirkus galima pakartotinė reklama
  5. Eina į apmokėjimų skiltį – tarpinis veiksmas, kurį segmentuoja pixel’iai, nenupirkus galima pakartotinė reklama
  6. Įvykdo pirkimą – CTA

Kodėl tai naudinga? Šie skaičiai parodo jūsų svetainės problemines vietas, kas leidžia eigoje atlikti tam tikrus patobulimus tiek reklamoje, tiek pačioje svetainėje, ypač tada, kada jūsų konversijos rodiklis nukrenta iki mažiau nei 1 %, tuo metu galima pradėti sukti galvą kame problema. Ar problema pačioje puslapio struktūroje? Vizuale? Tekste?

Viso to pagalba, po truputį judame į priekį ir tobuliname problemines vietas, kas leidžia tolimesnėje perspektyvoje pasiekti vis geresnius rezultatus tiek iš reklamos pusės, tiek iš svetainės vidinio efektyvumo.

Apačioje pateiksime vieno iš mūsų projekto efektyvumo planą, kuris leis suprasti realius skaičius:

 

Efektyvumo rodiklisSkaitinė išraiška
Biudžetas900 EUR
Parodymai900 000
Paspaudimai13500
Pardavimai202
CPC0,07 EUR
CPA4,5 EUR
CTR1,5 %
Konversija1,3%

 

Pardavimų tikslas pasiektas tik 50 %. Tačiau, atsižvelgus į tai, kad išnaudota tik 45 % biudžeto ir visi skaičiai lenkia lūkesčius, vertinama teigiamai. Kita vertus, įžvelgiamos galimybės – ieškoti tinkamos ir didelės auditorijos Lietuvoje arba judėti į užsienį. Produktas perkamas, kodėl gi ne?

CPA/CPC/CTR  pirmajam etapui yra tinkami.

Konversijos rodiklis – vos didesnis nei numatyta. įžvelgiama antroji galimybė – koreguoti puslapio turinį (nuotrauka, aprašymas, dizainas, kaina, produktas).

 

6. Paieškos skelbimai („AdWords“, „Bing“ skelbimai ir kt.)

Geriausias būdas patekti į paieškos rezultatų viršų yra SEO (paieškos sistemų optimizavimas). Tačiau SEO užima daug laiko, o norint gauti greitų rezultatų reiktų išbandyti paieškos skelbimus. Nepamirškite, kad „Google“ nėra vienintelė vieta. „Bing“ skelbimai kartais kainuoja pigiau, nes mažesnė konkurencija, tačiau duoda tuos pačius rezultatus.

Be to, jei rengiate kampanijas užsienio vartotojams, įsitikinkite, kad žinote, kuris paieškos variklis toje rinkoje yra populiariausias. Pasaulio lyderė „Google“ nėra populiariausia paieškos sistema tokiuose didžiuosiuose prekybos “marketuose” kaip Rusija ir Kinija.

Taigi išsirinkite paieškos variklį (-ius), raskite geriausius raktinius žodžius ir pradėkite eksperimentuoti.

Kalbant apie pinigus, tai norint gauti “tikrus” rezultatus, galite pasiryžti investuoti nuo 350 eurų iki 1500 eurų, jeigu kalba eina apie kompleksinius projektus, tai sumos gali būti ir penkiaženklės. Paprastai kalbant, gerų rezultatų už šimtą eurų per mėnesį nepasieksite, norint pasiekti geras pozicijas Google paieškos sistemoje reikia būti geriausiu visomis prasmėmis, dabar kyla klausiams ar tie šimtas eurų tai padarys? Viską pasverkite ir darykite protingai, su galva. Prieš pasirinkdami agentūra atlikite bendrą rinkoje esančių SEO agentūrų auditą, kuris leis pasirinkti optimaliausią variantą jums.

Išvada

 

Dabar mes paliekame jums paskutinius akcentus, kaip visa tai apjungti.

Galite pradėti nuo turinio organizavimo su mažu biudžetu, bet kaži ar pavyks pasiekti jūsų siekiamų rezultatų.
Tačiau jei galite sau leisti, mes rekomenduojame pasamdyti rinkodaros komandą, kurią sudarytų SEO specialistas, socialinės žiniasklaidos vadybininkas, rašytojas, grafikos dizainers bei duomenų analitikas-PPC specialistas, taip pat rekomenduotumėme savo akiratyje tureti ir kelis kartus laisvai samdomus darbuotojus, kurie galėtų atlikti svetainės korekcijas. Nepamirškite apie papildomus kaštus į programinę įrangą, kuri padės sekdi duomenis bei vykdymi-gerinti marketingines kampanijas.

Reklamos biudžetas priklauso tik nuo jūsų! Paprasčiausiai galite paskirti apie 5% savo pajamų, atlikite porą testų ir pažiūrėti, kaip greitai atgaunate savo investicijas.

Jei ieškote daugiau patarimų dėl biudžeto ar bendrai dėl reklamos klausimų, susisiekite su mumis ir atsakysime į visus rūpimus klausimus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Skambinti DABAR